سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چون نیکوکارى بر زمانه و مردم آن غالب آید و کسى به دیگرى گمان بد برد ، که از او فضیحتى آشکار نشده ، ستم کرده است . و اگر بدکارى بر زمانه و مردم آن غالب شود و کسى به دیگرى گمان نیک برد خود را فریفته است . [نهج البلاغه]

اتحادیه عرب و نقش بسزای آن در حل مسائل جهان عرب !!! - مقالات آموزشی ،سیاسی، اجتماعی
macromediaxtemplates for Your weblogList of Iranian Top weblogspersian Blogpersian Yahoo

نویسنده: nehad parsa سه شنبه 86 بهمن 2   ساعت 6:58 عصر

 

 

 

اتحاديه عرب و فلسطين و لبنان

 

شوراي وزراي عرب هفته گذشته با اطلاع اتحاديه عرب در قاهره تشکيل جلسه داد و پبيش از جنايات شنيع صهيونيستها در غزه و ايجاد محاصره کامل و خاموشي فراگير در غزه و محروميت 1.5 ميليون انسان از نيازهاي حياتي و اوليه زندگي درباره اوضاع لبنان و فلسطين بحث و تبادل نظر کرد .اما نتيجه اين نشست چه بود ؟

وزراي عرب با رد و بدل کردن تبسم ها و جملات مودبانه و تعارفات سرد ديپلماتيک ديدار کردند و با خروج عکاسان و روزنامه نگاران از سالن ،درها بسته شد و برخي گمان کردند که در اين ميان بحثهاي داغي پيرامون اين دو کشور انجام شده و نتايج حکيمانه و مواضع محکمي اتخاذ شده است .برخي وزراء با شنيدن نام بيانيه اي بنام "طرح عربي درباره امور لبنان" غافلگير شدند و يکي از ايشان از جناب رئيس جلسه پرسيد که اين طرح کي تصويب شده است ؟ ما از کشور خود به اينجا آمده ايم تا چنين طرحي را بررسي و مصوب کنيم ولي با اينکه هيچيک مورد بحث قرار نگرفته و نمي دانيم چه کسي آنرا تصويب کرده و چه کساني آنرا مطرح کرده اند و موضع عربي در صورتشکست اين طرح چيست ،از ما مي خواهيد اين طرح را مبناي کار قرار دهيم ؟

وزير ديگري در گوش کناردستي خود گفت : ما فقط شاهديم ،نياز ديگري نيست .وزير ديگري مي گويد :بزرگان اين طرح را ابداع کرده اند .ديگري پاسخ داد : بزرگ ماييم و همچون کوچکان فرومايه همايش وين 1915 وين نيستيم .

ديگري گفت : از همايش پاييز بازگشتيد و هنوز اوضاع در غزه روز به روز مرگبارتر مي شود درحاليکه بوش در حال ديدار از پايتختهاي عربي است . حتي اگر دخالت ما در امور لبنان ممنوع باشد ،ما خواهان بررسي مسائل فلسطين و اعلام نظر درباره آن هستيم .

فرخنده و ميمون تباري از ميان مبارکان هم گفت :مسوولان امور فلسطين خود زمان بيشتري براي مذاکره با سرانشان خواسته اند و اوضاع لبنان بدليل نداشتن رئيس جمهور بحراني است و ما نسبت به اوضاع اين کشور حساسيم .

واعجبا! کشتاري در غزه و سکوت قبرستان سايه گستر بر قصرها و اتاق خواب سروران عرب .آنها ميلي به ديدن اخبار جهان ندارند ،چرا که تصاوير و فريادها و ناله هاي ملتي است که از برادران عرب خود در برابر جنگ نابودگر نيروهاي تروريست صهيونيستي امريکايي درخواست کمک مي کنند . بيانيه هاي محکوميت از سوي گروه هاي مختلف عربي البته با حيا و احتياط خاصي به سوي رسانه ها سرازير مي شود اما ملت عرب از خليج فارس تا اقيانوس اطلس خواستار مشاهده عمل سران خود هستند نه حرف زدن پوشالين و شرمسارانه آنها را .آنها حتي نمي خواهند که فرزندان جنابان روساء با اسرائيل بجنگند .پس اين مردم چه مي خواهند ؟

مردم مي خواهند که گذرگاه هاي مصري – فلسطيني باز شود تا شرافتمندان عرب بتوانند آب و غذا ودارو و لباس را به دست 1.5 ميليون انسان بيگناه تحت محاصره قرار گرفته برسانند . به برادران مصري خود ياد آور مي شويم که برخي داوطلبان عرب براي کمک به ارتش سوم مصر که پس از جنگ 1976 از سوي ارتش اسرائيل در صحراي سيناء محاصره شده بود به مصر عزيمت کردند تا به ياري ارتش و ملت مصر بشتابند و بسياري از اين داوطلبان در نبرد معروف "راس العش" شرکت کردند .با اين يادآوري از رهبران مصر و ملت شريف مصر مي خواهيم که محاصره غزه را با بازکردن گذرگاه رفح بشکنند .

ملت عرب از کشورهاي عربي نفت خيز که با سرکرده تروريسم جهاني معاملات بزرگ تسليحاتي براه انداخته اند مي خواهد که اين معامله ها را بر هم زنند تا اسرائيل از دشمني با ملت فلسطين دست بکشد .ملت عرب براي نجات فلسطين از نابودي عمومي که اسرائيل در حال پياده کردن آن است ،از سران عرب انتظار دارد مواضعي دلاورمردانه و رهبرمآبانه اتخاذ کنند .

اگر مصر دربند اندک مساعده بي فايده امريکا باشد و خود را به عمليات "ميراث بري سياسي"مشغول کند و توان عمل را از خود سلب کند ،حرفي نيست اما شما سران کشورهاي شوراي همکاري خليج فارس از قراردادهايي که مصر امضا کرده واهمه اي نداريد ،پس به نجات قبله اول خود بشتابيد !

ديگر اينکه ننگ است بر ما که برخي صداهايي ناهنجار فلسطيني را که بر صفحه رسانه هاي بصري پديدار مي شوند و برادران محاصره شده خود در غزه را سرزنش مي کنند را بشنويم . ننگ است بر تشکيلات خودگردان در رام الله که تظاهراتهاي اعتراض آميز آرام را که در حمايت از برادران خود در غزه انجام مي شود را سرکوب کند و فعالان آنرا بازداشت کند .

عجبا که رهبري از رهبران رام الله اعلام مي کند گشودن گذرگاه رفح در غزه بدليل توافقنامه بين فلسطين و اسرائيل و اروپا به غير از اتفاق نظر عمومي راه ديگري ندارد و هم او مي گويد که ما در تشکيلات خودگردان نمي توانيم مذاکرات با اسرائيل را متوقف سازيم مگر با اتفاق نظر عربي در اتحاديه عرب .اي ننگ و عار بر اين رهبر ذلت پذير و تسليم محور ! آيا همايش سران در الجزاير در دهه هشتاد را که سازمان آزاديبخش را تنها نماينده قانوني درباره مساله فلسطين اعلام کرد را به ياد نمي آورد ؟ پس چه حقي بالاتر از اين را مي خواهد که واگذار شود ؟ آيا توافقنامه اوسلو هيچ اثري از نظر و ديدگاه اعراب در خود دارد ؟

 

سرانجام بايد گفت که صبر پيشه کنيد صبر ! اي اهل غزه که فرج الهي نزديک است نزديک .

 

د. محمد صالح المسفر  

 

د. م. پ/

 


نظرات شما ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
عملیات "زمستان داغ" غزه... نقش آفرینی جریان تندروی «مذهبی ! »
[عناوین آرشیوشده]

فهرست
94994 :مجموع بازدیدها
13 :بازدید امروز
7 :بازدید دیروز
درباره خودم
اتحادیه عرب و نقش بسزای آن در حل مسائل جهان عرب !!! - مقالات آموزشی ،سیاسی، اجتماعی
nehad parsa
فلسطین ،حزب الله ،سیاست ایران ، جامعه ایران ،سیاست امریکا ، جامعه امریکا ،سیاست اسرائیل ،جامعه رژیم صهیونیستی
لوگوی خودم
اتحادیه عرب و نقش بسزای آن در حل مسائل جهان عرب !!! - مقالات آموزشی ،سیاسی، اجتماعی
جستجوی وبلاگ من
 :جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

لینک دوستان
صهیون پژوه
آوای آشنا

فهرست موضوعی نوشته ها
رژیم صهیونیستی[19] . خاورمیانه[13] . سیاست امریکا[12] . سیاست جهان[4] . سیاست ایران .
بایگانی نوشته ها
آنچه گذشت ...
زمستان 1386
پاییز 1386
اشتراک