سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هرگاه مؤمن خود را از دنیا خالی کند، والا گردد وشیرینی دوستیِ خدا را دریابد و از نظر اهل دنیا، گویی دیوانه به شمار آید؛ حال آن که شیرینیِ دوستی خدا، با آن مردم درآمیخته است و در نتیجه، به غیر از او نمی پردازند.با خودم را از دل هایشان برخواهم کَند . [امام صادق علیه السلام]

سرقت میراث فلسطین ؛ الیناسیون تاریخی، فرهنگی این ملت - مقالات آموزشی ،سیاسی، اجتماعی
macromediaxtemplates for Your weblogList of Iranian Top weblogspersian Blogpersian Yahoo

نویسنده: nehad parsa دوشنبه 86 بهمن 8   ساعت 2:45 عصر


سرقت میراث فلسطین ؛ الیناسیون تاریخی، فرهنگی این ملت    
 

 
 
یک محقق مصری در پایان نامه  دکترای خود که با موضوع "فرهنگ عامیانه اسرائیلی" و  "منابع عبری داستانهای مردمی یهودیان" ، نوشت که رژیم صهیونیستی  علاوه بر آنکه سرزمین ملت فلسطین را سرقت کرده است  ،با حمایت از همپیمانان توطئه گر خود در حال پیاده کردن برنامه بلند مدتی بمنظور  سرقت میراث ملی و فرهنگ عامیانه و قدیمی ملت فلسطین است  تا با نسبت دادن آن به فرهنگ گذشته خود ،چهره اعراب را مخدوش کند و از  فرهنگ و سابقه تاریخی خود تهی کند .
در این رساله دکترا که "یاسر طنطاوی" پژوهشگر مصری آنرا به انجام رساند آمده است  که « تحقیقات در فرهنگ و ادبیات عامیانه یکی از ارکان ایجاد  رژیم صهیونیستی در زمین فلسطین بود و صهیونیست ها با تکیه بر سرقت فرهنگ گذشته فلسطینی ها و نسبت دادن آن به خود کوشیده اند خود را صاحب این سرزمین معرفی کنند».
بر اساس این تحقیق ،  اسرائیلی ها به گمان  اینکه یهودیان ساکن در مناطق عربی درهنگام کوچ از این مناطق این پیشینه فرهنگی را نیز با خود همراه برده اند ، در حال سندسازی برای این میراث فرهنگی و به نام خود ثبت کردن آن هستند ،غافل از این که این فرهنگها فرهنگ عربی است  و انتقال آن از یک مکان به مکان دیگر به این معنی نیست که این فرهنگ تولید و ساخته ذهن و اندیشه و تجربه تاریخی قوم انتقال دهنده است.  
در این رساله از پژوهشگران عرب خواسته شد که با اثبات مالکیت فرهنگ عربی برای ملت عرب اجازه ندهند که سارقان فرهنگ و اندیشه صهیونیست با نسبت دادن این فرهنگ به خود ،عرب را از سابقه فرهنگی خود جدا کنند  و خود را فردی متمدن و صاحب فرهنگ قوی و ریشه دار معرفی نمایند و با استفاده از همین فرهنگ سرقتی و افتخار به آن به تحقیر اعراب بپردازند و اگر اکنون چنین است این نشانه ضعف پژوهشگران عرب است .

تهدید هولناک تر :

نگارنده این تحقیق می گوید : با تحقیقاتی که در این زمینه داشته ام و سرنخهایی که از سرقت حرفه ای و ماهرانه فرهنگ عربی توسط صهیونیستها دیده ام
  ،باید بگویم که این خطر از خطر حمله مستقیم نظامی نیز هولناک تر است و اگر اکنون با تمام قوا در حال مبارزه برای بازپس گرفتن سرزمین خود هستیم ،شایسته است که برای بازپس گیری فرهنگ و سابقه تاریخی و پشتوانه های تمدنی این ملت و منع اشغال آن توسط این نیروهای استکباری بیشتر تلاش کنیم .
در این پژوهش آمده است که رژیم صهیونیستی  در زمان اعلام تاسیس هیچ میراث فرهنگی و ارزش تاریخی خاصی بغیر از ارزشهای دینی نداشت و از این رو بمنظور تدوین پایه فرهنگی خود ،بر فرهنگ و تمدن یهودیانی که از مناطق مختلف زمین آمده بودند تکیه کرد تا ضمن تشکیل دادن هدفمند فرهنگی نو ،میراث فرهنگی عربی را نیز با تغییر دادن رنگ و بوی آن در این ملغمه فرهنگی ساختگی بگنجانند .
این پژوهشگر می افزاید که اسرائیل با سوءاستفاده از این افکار و وضع مجموعه ای از مفاهیم تاریخی که ریشه آن را به هزاران سال پیش مربوط کرده اند ،می کوشد به اعراب بگوید که شما هیچ حقی در این سرزمین ندارید و ما صاحبان اصلی آن هستیم . یهودیان فرهنگ بسیاری ملل را به نام خود ثبت کرده اند و اگر اعراب کوتاهی کنند زمانی خواهد آمد که تمام فرهنگ و پیشینه عربی با دلایل واهی ،برچسب یهودی خورده است .
طنطاوی در پایان می گوید که ادب مردمی و فولکولوری ،غیررسمی بوده و هیچ حامی و مدافع خاصی ندارد که آنرا ملک خود دانسته و از آن پشتیبانی کند و تحقیقات عربی نیز در زمینه آن بسیار کم است و این امر امکان انتقال دهی آن به ملت یهود و ثبت آن بعنوان تولید فرهنگی این قوم را تسهیل می کند و ناگهان می بینیم که دانشگاه ها و مراکز علمی یهودی فرهنگ ما را در تحقیقات و پژوهشها به نام خود ثبت و شماره گذاری کرده اند .

د. م. پ/

 http://www.qodsna.com/NewsContent-id_3868.aspx
 


نظرات شما ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
عملیات "زمستان داغ" غزه... نقش آفرینی جریان تندروی «مذهبی ! »
[عناوین آرشیوشده]

فهرست
94985 :مجموع بازدیدها
4 :بازدید امروز
7 :بازدید دیروز
درباره خودم
سرقت میراث فلسطین ؛ الیناسیون تاریخی، فرهنگی این ملت - مقالات آموزشی ،سیاسی، اجتماعی
nehad parsa
فلسطین ،حزب الله ،سیاست ایران ، جامعه ایران ،سیاست امریکا ، جامعه امریکا ،سیاست اسرائیل ،جامعه رژیم صهیونیستی
لوگوی خودم
سرقت میراث فلسطین ؛ الیناسیون تاریخی، فرهنگی این ملت - مقالات آموزشی ،سیاسی، اجتماعی
جستجوی وبلاگ من
 :جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

لینک دوستان
صهیون پژوه
آوای آشنا

فهرست موضوعی نوشته ها
رژیم صهیونیستی[19] . خاورمیانه[13] . سیاست امریکا[12] . سیاست جهان[4] . سیاست ایران .
بایگانی نوشته ها
آنچه گذشت ...
زمستان 1386
پاییز 1386
اشتراک