سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بدان که دانشی چون جستجوی سلامت نباشد و سلامتی مانند سلامت دل نباشد . [امام باقر علیه السلام]

غزه دشمن اسراییل!! اسراییل دوست فلسطینی ها؟ - مقالات آموزشی ،سیاسی، اجتماعی
macromediaxtemplates for Your weblogList of Iranian Top weblogspersian Blogpersian Yahoo

نویسنده: nehad parsa دوشنبه 86 مهر 23   ساعت 12:39 عصر

هر روز که از زمان اشغال فلسطین می گذرد خط و خطوط چهره شیطانی طرح صهیونیستی نابودسازی ملت فلسطین آشکارتر از پیش می شود و اعلام غزه بعنوان منطقه متخاصم آخرین اقدامی است که در این چارچوب شاهد آن بودیم.

برنامه ریزان این پرونده تا هنگام عملی کردن خواسته خود که همانا ویران کردن پیمان ملی فلسطین است از متخاصم نامیدن غزه که ادامه طرح شارون در عقب نشینی از غزه و جداسازی آن از کرانه باختری با هدف ایجاد جنگ داخلی و برادر کشی است دست برنخواهند کشید.
پیمانی که ثمره بیش از 43 سال مقاومت و بیش از 60 سال رنج و مصیبت و آوارگی و 90 سال مبارزه جانانه با طرح صهیونیستی است.
بی شک مغز متفکر این برنامه ریزیها "اسرائیل" است ولی اگر برخی فلسطینیان کند نمی جنبیدند و اشتباه نمی کردند اسرائیل نمی توانست این طرح ها را پیاده کند و کار را به جایی برساند که پاره ای از پیکره فلسطین را متخاصم و پاره ای دیگررا دوست بنامد و این دو را به جان هم اندازد. این اعلام و بخصوص در زمان کنونی بحث برانگیز و باعث نگرانی است و می طلبد که رهبران فلسطینی در غزه و همچنین دیگر رهبران فلسطینی در نقاط دیگر نسبت به این اقدام مواضعی صریح و روشن اتخاذ کنند.
اگرچه ابومازن سریعا میزان خطرات این تصمیم اسرائیل را دریافت و آنرا انکار کرد و نپذیرفت و نسبت به خطرات آن هشدار داد ولی جبران این امر نیازمند گامهای دیگری است که پیامدهای این تصمیم که نه تنها متوجه غزه که متوجه کل پیمان ملی فلسطین است را خنثی سازد .
این حکم و تصمیم اسرائیل بدلایلی که برمی شمریم خطرناکتر از آن چیزی است که برخی می انگارند :

1- وقتی اسرائیل غزه را منطقه ای متخاصم معرفی می کند این بدان معنی است که دیگر مناطق متخاصم نیستند امری که منجر به افزایش اختلافات و شکافها بین فلسطینیان و فتنه افکنی در میان جامعه فلسطینی می شود. درست است که در غزه گروهی در راس امور را در دست دارند لیکن این مدیریت با رهبری و مدیریت فلسطینی در کرانه باختری و حکومت فلسطین و تشکیلات خودگردان ضدیتی ندارد و آنها را دشمن برنمی شمرد . اختلافات موجود تنها داخلی است و باید در داخل حل شود و به جان هم انداختن طرفهای داخلی تنها به نفع اسرائیل است .
2- اگر غزه منطقه متخاصم باشد ،آیا اسرائیل خود رژیمی صلح جو و انساندوست و صمیمی است ؟ و اگر فلسطینیان در "غزه" با اسرائیل در ستیز هستند پس چرا اسرائیل هر روز صفحات شبکه های خبری جهان را با تصاویر قتل و کشتار و بازداشت و ویرانگیری و تخریب خانه عده ای مردم بی گنا با بولدوزر و مصادره اراضی و آبها در "کرانه باختری " پرکرده است ؟!
پس اگر کرانه باختری دوست است چرا اعلام متخاصم بودن غزه همزمان با حمله به اردوگاه عین الماء در نابلس در کرانه باختری و بجای گذاشتن چندین شهید و مجروح و شکنجه و به سپر بشری تبدیل کردن مردم بیگناه همزمان است ؟! آیا این دلیل ستیزه جویی اسرائیل در حق کل ملت فلسطین -و نه تنها غزه- نیست ؟
3- این حکم چشم بسته اسرائیل از اعلام مثلا حماس یا جنبش دیگر بعنوان متخاصم یا جنبشی تروریستی در نظر واشنگتن و تل آویو فراتر رفته و کل غزه را شامل می شود که این بمعنی دشمن دانستن تمام 1.5 میلیون انسان ساکن در منطقه و در پی ، جواز محاصره و گرسنگی دادن به آنها می باشد .
آیا می توان در برابر این حکم کورکورانه و تجاهل کارانه ساکت نشست و نشست و دید که مردم غزه در شکنجه و عذابی گروهی برای مظلوم بودن و بی پناه بودن و بخاطر آنکه پشتیبانی ندارند مجازات می شوند ؟
4- همزمانی این حکم اسرائیل با دیدار وزیر خارجه امریکا از منطقه بمنظور فراهم کردن مقدمات برگزاری همایش پاییز این نگرانی را برمی انگیزد که اسرائیل بهمراه امریکا بخواهد طرح حل اختلافات و مشکلات فلسطین و اسرائیل را مطرح نماید و در آن غزه را از طرح مستثنی کند و تنها کرانه باختری را شامل این طرح نماید.
اسراییل می کوشد با انجام اقداماتی نمادین درباره اماکنی غیر از غزه وحل و فصل ظاهری مشکلات کرانه باختری در قالب این طرح ، غزه را برای همیشه بعنوان منطقه ای متخاصم بشناسد و یکسره کردن کار آن را در برنامه قرار دهد.
5- این حکم کلیت پیمان ملی فلسطین را تهدید و تمام رکنهای حل مشکلات را دچار تغییر می کند . پیمان ملی بر پایه اتحاد کرانه باختری و نوار غزه بوده و مجموع آن دو را سرزمین فلسطین می داند.
بنابراین آرمانهای دینی ملت فلسطین و حکومت و تشکیلات خودگردان چگونه می توانند با غزه بعنوان بخشی از پیمان خود برخورد کنند و حال آنکه اسرائیل آنرا منطقه متخاصم خوانده است ؟ تمام قراردادهای حقوقی بین المللی و توافقنامه های امضا شده بین فلسطینیان و اسرائیلی ها نیز غزه و کرانه باختری را بعنوان یک مجموعه سیاسی واحد برشمرده و هیچ تفاوتی بین آنها قایل نیست و بر این اساس حکم جدید اسرائیل با توافقنامه های پیشین تناقض داشته و اجرای آنها را حتی اگر هم ناممکن نسازد با مشکلات و دشواریهایی مواجه خواهد ساخت ؟

* د. مصطفی پارسایی

نظرات شما ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
عملیات "زمستان داغ" غزه... نقش آفرینی جریان تندروی «مذهبی ! »
[عناوین آرشیوشده]

فهرست
95126 :مجموع بازدیدها
1 :بازدید امروز
10 :بازدید دیروز
درباره خودم
غزه دشمن اسراییل!! اسراییل دوست فلسطینی ها؟ - مقالات آموزشی ،سیاسی، اجتماعی
nehad parsa
فلسطین ،حزب الله ،سیاست ایران ، جامعه ایران ،سیاست امریکا ، جامعه امریکا ،سیاست اسرائیل ،جامعه رژیم صهیونیستی
لوگوی خودم
غزه دشمن اسراییل!! اسراییل دوست فلسطینی ها؟ - مقالات آموزشی ،سیاسی، اجتماعی
جستجوی وبلاگ من
 :جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

لینک دوستان
صهیون پژوه
آوای آشنا

فهرست موضوعی نوشته ها
رژیم صهیونیستی[19] . خاورمیانه[13] . سیاست امریکا[12] . سیاست جهان[4] . سیاست ایران .
بایگانی نوشته ها
آنچه گذشت ...
زمستان 1386
پاییز 1386
اشتراک