سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از سخن زشت و ناسزا بپرهیز که خداوندـ عزّوجلّ ـ، بد زبانِ ناسزاگوی را دشمن می دارد . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]

عظمنت نبی اسلام و نادانی ریشخندکنندگان - مقالات آموزشی ،سیاسی، اجتماعی
macromediaxtemplates for Your weblogList of Iranian Top weblogspersian Blogpersian Yahoo

نویسنده: nehad parsa یکشنبه 86 اسفند 12   ساعت 4:51 عصر

غرب اندیشه های دانشمندان منصف خود را نادیده می گیرد :

 عظمت نبی اسلام  .. و نادانی ریشخندکنندگان 

 

 

روزی نیست که بوق و کرنای رسانه ها و نهادهای سیاسی غربی از فریاد و نعرهای متخاصمانه بر ضد اسلام و مسلمانان و اتهام آنها به تروریسم و تعصب و عقب ماندگی و واپس زدن غیر و .. دست بردارند تا از این طریق اهداف زهر آلود خود را برآورده ساخته و چهره انسانی و متمدن اسلام و مسلمین را خدشه دار سازند .

اما کسی که رویدادها را به خوبی دنبال کرده باشد بی شک به ساختگی بودن این ادعاها پی خواهد برد و به عکس درخواهد یافت که این توصیفات بیشتر بر خود آن نظامهای غربی حاکم است که شاید توهین ها و ریشخندهایی که اخیرا نبی اکرم صلوات الله علیه را هدف قرار داده و دولتهایی که ادعای دموکراسی و رعایت حقوق انسانها و مدنیت و تمدن دارند بدان خو گرفته اند ،این مطلب را فاش سازد و نشان دهد که آنها چقدر از این مفاهیم دورند .

دو سال پس از اقدام روزنامه دانمارکی در انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز به رسول اکرم و دهن کجی آشکار به حرمت ادیان آسمانی و نقض آشکار احساسات مسلمانان ،روزنامه ای دیگر نیز در این کشور به چاپ دوباره همان کاریکاتورها پرداخت و روزنامه های اصلی دانمارک نیز چنین اندیشه ای را در سر می پرورانند .

روزنامه های اصلی دانمارک اعلام کرده اند که هدف از انتشار دوباره این کاریکاتورها « تثبیت عملیات بازداشت» است که پلیس شهر آرهوس بر ضد چند تونسی که قصد ترور "کورت فیسترگارد" کاریکاتوریست را داشته اند ،است .

"الیزابت کنودسن" سردبیر روزنامه برلنسغکی سومین روزنامه دانمارک گفته است که باید با اقداماتی خاص ، به تمام افرادی که همچون این افراد تونسی قصد ترور کاریکاتوریست دانمارکی را داشتند ، پیامی واضح بفرستیم .

"تئودور سایدنفان" سردبیر روزنامه "پولیتیکن" دومین روزنامه دانمارک نیز از باب افروختن هر چه بیشتر شعله های این ماجرا به دیگران پیوسته و ابراز داشته است که با چاپ دوباره این کاریکاتورها مساله بازداشت اعراب در شهر آرهوس را بازتاب خواهد داد .

در مسیر کردنکشی و گستاخی که روزنامه های دانمارکی آغاز کرده اند ،هیاهوگران دیگری از جمله روزنامه های هلندی و سوئدی نیز علاوه بر روزنامه "وال استریت ژورنال" امریکا و " آبزرور" انگلیس که قصد حمایت از پایه گذاران فتنه بین ادیان و بارونهای جنگ افروز را دارند ،شرکت کرده اند .

جهان اسلام به خروش می آید

 

در این میان دانشمندان و اندیشمندان و محققان مسلمان و مسیحی همگی معتقدند که آنچه روزنامه های دانمارکی درباره چاپ دوباره کاریکاتورهای توهین آمیز به رسول گرامی اسلام محمد صلوات الله علیه ،بصورت حرکتی مشترک مرتکب شده اند ، از تمام ارزشها و خط قرمزهای احترام به نمادها و الگوهای دینی تخطی کرده و هیچ ارتباطی با آزادی اندیشه و بیان نداشته بلکه نقض آشکار همه آزادیهاست و این تندروی ها باعث بروز تندرویهایی در جبهه مقابل می شود که آینده ای خونین را در روابط میان امتها و ملتها در پی خواهد داشت .

این بزرگان خواستار اتخاذ موضع عربی اسلامی واحد ، واضح و سریعی در این باره بمنظور جلوگیری از این زنجیره بی احترامی ها که دین اسلام ناب را در پایتخت های غربی مورد بی حرمتی قرار می دهد، شده و از کلیساهای شرقی نیز خواسته اند که نقش خود پیرامون بیان خطرات اینگونه رفتارهای ناهنجار که با هیچ دیانتی نسبتی ندارد ،را برعهده گرفته و مسوولیت خود را بجا آورند .

گردآمدگان در همایش " پیامبر رحمت " که توسط مرکز تحقیقات و پژوهش "الحقیقة الدولیة" و شبکه اینترنتی "اسلامنا" در اردن برگزار شده بود تاکید کردند که انتشار دوباره این کاریکاتورها توسط 17 روزنامه دانمارکی این موضوع را از چارچوب مسائل فردی و نادر خارج کرده تا به مساله ای بدل شود که مستوجب تعامل جدی با آن است .

شرکت کنندگان در همایش اطلاعاتی موثق را دریافت کرده و از حقایقی مطلع شدند که از دست داشتن پیروان اندیشه افراطی "مسیحیان صهیونیسم گرا" در این بی احترامی ها خبر می دهد که البته هدفی جز برافروختن شعله جنگ تمدنی و دینی میان پیروان ادیان اسلام و مسیحیت است و همچنین رهبران حزب جمهوریخواه امریکا نیز این عقیده افراطی را تغذیه و رهبری می کنند تا از طریق اینگونه کارشکنی ها و واکنشهای ناشی از آن میان اسلام و مسیحیت دشمنی براه اندازند .

تروریسم دینی

ناظران سیاسی معتقدند که این سناریوها بواقع بیانگر چند حقیقت انکارناپذیر است که مهمترین آن این است که دولتهای غربی و امریکا بیش از هر دولت دیگری درباره مبارزه با تروریسم و حفظ حقوق بشر و دفاع از اصول آزادی و دیگر جملات پر آب و تاب که در عالم خیال هم دیده نمی شود ؛ولی بیش از هر کشور دیگری از این مقوله هایی که لاف آنرا می زنند دورند .

این مواضع همچنین چندین سوال را پیش رو می آرود . از جمله این که آیا غرب ریشخند کردن ادیان را جزء موازین آزادی بیان و اندیشه می داند یا از باب انکار" دیگری" که از مهمترین ارکان دموکراسی است ؟ و آیا چاپ کاریکاتورهای توهین آمیز بمنظور استحکام بخشی به ستونهای صلح بین المللی است یا براه انداختن جنگ و خونریزی و نابودی ملتهای و تمدنهای جهان ؟

آیا مسلمانان بهنگام خواندن و مشاهده این بی حرمتی ها تنها باید به لب گزیدن و فشردن دندانهای خود و استغفرالله گفتن بسنده کنند یا آنکه هدف کشاندن جهان اسلام به واکنش مشابه به این چرندگوییها و در نتیجه انفجار آتش فشانی از خشم و درگرفتن جنگی دینی که احدی نمی داند نهایت آن به کجا خواهد انجامید است ؟ پاسخ به این سوالات مدتی دیگر آشکار خواهد شد .

دنبال کنندگان برنامه ها و نقشه های "‌تروریسم عقیدتی" و ظلم نژادپرستانه با بررسی بیشتر درخواهد یافت که این مسائل تنها از " واحه های دموکراسی" غربی و امریکایی ظهور می کند و جنایات ضد بشری که طی سالیان علیه مسلمانان بوسنی و هرزگوین و بالکان در میان سکوت و بلکه حمایت نژادپرستانه ضد اسلامی غربی ها ،بهترین گواه این مطلب است .

همچنین باید گفت که دست هیچ مسلمانی برای انجام همین تروریسم فکری که این دموکراسی های غربی آنرا تحت لوای خود گرفته اند ،اقدام به شر نکرده است بلکه اسلام تمامی ادیان دیگر را نیز با آغوش باز می پذیرد و محترم می شمارد و حمایت از پیروان آن در دولت اسلامی را وظیفه حکومت اسلامی آن دولت می داند و امنیت آنان را تامین می کند .آیا هرگز شنیده ایم که مسلمانان روزی عکسی توهین آمیز درباره مسیح علیه السلام را تولید و منتشر کرده باشند و یا درباره پاکدامنی مریم مقدس اقدام به شک برانگیزی یا اتهام زنی پرداخته باشند ؟ هرگز واقعیت چیز دیگری می گوید .. اسلام بیشترین احترام و تقدیس را برای نمادها و جلوه های مقدس دین مسیحیت و سایر ادیان قائل شده و گفته اند که مقام حضرت مریم در اسلام بسیار والاتر از آن چیزی است که در مسیحیت به آن اعتقاد دارند .

شاید این دریادلی و بزرگ منشی اسلام و به رسمیت شناختن دیگران باشد که "‌مایکل هارت" نویشنده امریکایی را واداشته است در مقدمه کتاب خود " یکصد بزرگمرد تاریخ" محمد صلی الله علیه را در صدر فهرست مردان جاویدان تاریخ قرار دهد .. آنجا که می گوید : " انتخاب محمد رسول اسلام بعنوان مهمترین و بزرگترین مرد تاریخ ،شاید برای خوانندگان غربی عجیب باشد ولی در طول تاریخ او تنها مردی است که در دو سطح دینی و دنیوی به بالاترین موفقیت ها دست یافت ".

پیامبران و انبیاء و حکیمانی در تاریخ رسالتهای بزرگی را بدوش گرفته و انجام داده اند ولی بدون اتمام آن درگذشته اند -همچون مسیح که پیش از اتمام رسالت خود درگذشت – و یا آنکه دیگران در آن کار با وی شریک بوده اند – همچون موسی در دین یهودیت- ولی محمد تنها پیامبری است که رسالت دینی خود با به پایان برد و احکام آنرا دقیقا تعیین کرد و ملل مختلف در زمان حیات وی به دین او ایمان آوردند .وی در کنار دین جدید دولت جدیدی نیز تاسیس کرد و در این زمینه دنیوی نیز قبایل را در یک ملت متحد کرده و ملتها را در یک امت به اتحاد رساند و اساس و ارکان زندگی آنها را به خوبی مشخص نمود و امور دنیایی آنانرا ترسیم نمود و آنرا در همان زمان حیات خود ، در موضع حرکت بسوی تمام جهان قرار داد و در یک کلام او بود که رسالت دینی و دنیایی خود را شروع کرد و به پایان رساند ".

عظمت محمد در چشمان غرب

در اینجا برخی سخنان تعدادی از شرق شناسان غربی و غیر مسلمان را که درباره عظمت اسلام و شکوه شخصیت رسول گرامی آن سخن گفته اند و تاریخ اعتراف آنان به عظمت آنرا ثبت کرده را بررسی می کنیم . آنان این سخنان حق را در کتب خود به ثبت نرسانده و بر زبان نراندند و وی را از دل و جان دوستدار نبودند مگر آنکه حظ و بهره این پیامبر عظیم الشان از والایی و علو شخصیتی و اخلاقی و تمدنی به آن حد عالی بود که آنها به حق شیفته حقیقی وی شده بودند و در کتب خود و در هر زمان و مکان از او سخن می راندند و اینک 40 مورد از این سخنان:

1- لامارتین اندیشمند فرانسوی ( در کتاب تاریخ ترکیه چاپ 1854 پاریس مجلد دوم صفحه 276 و 277 ) :اگر ضوابط و اصولی که بواسطه آن نخبگی و نابغگی انسان را می سنجیم والایی اهداف و نتایج شگفت انگیز به رغم کمبود امکانات باشد ،پس کیست که جرات کند هیچ یک از بزرگان تاریخ را با نبی اکرم اسلام محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله ) مقایسه کند ؟ مشاهیر جهان اسلحه ساختند و برای خود قوانینی وضع کردند و امپراطوری ها براه انداختند ولی جز مجد و شکوهی پوشالین که اندکی بعد در میان نوادگانشان نابود شد و به فراموشی سپرده شد ،خرمنی برنچیدند.

اما این بزرگ مرد تاریخ ارتشی براه نیانداخت و قوانین بخصوصی وضع نکرد و امپراتوری تاسیس نکرد و بر ملتها سیطره زورمندانه نیافت و خود را به مطیع کردن سران دولتهای دیگر محدود نکرد بلکه او موج میلیونی انسانها را در آن زمان یک سوم جمعیت جهان به شمار می آمدند را رهبری کرد و علاوه بر آن بر بتها و صنمها و ادیان و افکار و باورهای غلط و خرافی نیز فائق آمد و صراط مستقیم را پیش روی مردم نهاد .

وی صبر و شکیبایی پیشه کرد تا آنکه پیروزی از جانب خداوند نصیب وی شد . بلند پروازی نبی اسلام تنها بسوی یک هدف واحد بود و هرگز در اندیشه امپراطوری یا نظیر آن بود .حتی نماز دائمی پیامبر و نیایش او با خدای خود و درگذشت وی و پیروزی او حتی پس از رحلت ،همه و همه هیچگاه نشانی از فریبکاری و نیرنگ به خود نداشته بلکه دلیلی بر یقین صادقانه که برای بنیان نهادن عقیده ای مبنی بر دو رکن : ایمان به یگانگی خداوند و ایمان به سنت الهی قاعده مندی حوادث » به وی نیرو می بخشید .

بخش اول صفت وحدانیت خداوند را نشان می دهد ولی مورد دوم آنچه را که خداوند به آن متصف نمی گردد را بیان می کند که همان مادی بودن و نظیر به نظیر بودن حوادث دنیایی می باشد ،به این معنا که تاریخ تکرار حوادث است با درونمایه مشابه و لفافه ها و عناوین مختلف . برای تحقق یافتن مورد اول باید خداوندگاران ادعایی با قدرت شمشیر نابود می شدند و مورد دوم نیز نیازمند تثبیت این عقیده از طریق کلام « با حکمت و اندرز نیک» بود .

این محمد فیلسوف ،خطیب ،پیامبر ،قانونگذار ،جنگنده ، سرکوب گر هوا و هوسها ،بنیانگذار مذاهب فکری داعی به پرستش حقیقی و بدون بت و صنم است .این است محمد (صلوات الله علیه و سلامه ) !

با توجه به تمام مقیاسهای سنجش عظمت انسان دوست دارم این سوال را بپرسم که آیا هیچکسی هست که از پیامبر بزرگ اسلام بزرگتر باشد ؟

2-     مهاتما گاندی ( در مصاحبه با روزنامه "ینگ ایندیا" ) :

" خواستم صفات مردی را بشناسم که بدون درگیری قلب میلیونها انسان را به خود مشغول داشته .. کاملا قانع شدم که وی این جایگاه را بواسطه شمشیر بدست نیاورده است بلکه این ارم بدلیل ساده زیستی پیامبر و دقت و وفای به وعده و جانفشانی و اخلاص بری دوستان و پیروانش و شجاعت وی به همراه اطمینان قاطع وی به خداوندش و رسالتش بوده است .این صفات بود که راه را هموار کرد و دشواریها را به سر آورد نه شمشیر .

3- راما کریشنا راو (پروفسور راو در کتاب محمد نبی)

:نمی توان شخصیت محمد را با تمام زوایای آن شناخت ولی تمام آنچه که در توان من است ارائه قطره ای از دریای وجود و زندگانی وی است .محمد پیامبر و قاضی و جنگنده و اقتصاددان و سیاستمدار و سخنران و مصلح ، محمد یاور یتیمان و حامی بردگان و آزادی بخش زنان .. تمام این نقشهای عالی در تمام مسیرهای حیات بشری وی را شایسته آن کرده که قهرمان تاریخ بشری باشد " .

4-   ساروجنی ندو شاعره هند :

" اسلام اولین دینی است که منادی و پیاده کننده دموکراسی است و این دموکراسی از مسجد و روزانه 5 مرتبه آغاز می شود .. آنگاه که نوای موذن به آسمان می رود و روستایی و پادشاه به اعتراف بزرگی خداوند در کنار هم به سجده و نیایش می پردازند .. شگفت انگیز این وحدت تقسیم ناپذیر است که هر مردی را بشکل خودبخودی برادر مرد دیگر قرار می دهد .

 <**ادامه مطلب...**><**ادامه مطلب...**>

5-   مونتکومری وات ( کتاب محمد در مکه 1935 ص 52 )

" استعداد و توانایی این مرد برای بدوش کشیدن سختی ها و رنجها در راه باورها و نیز طبیعت اخلاقی والای وی در برابر کسانی که به وی ایمان آورده اند و او را رهبر و فرمانده خود دانستند، در کنار شاهکارهای بی بدیل وی ،همه و همه دلالت بر عدالت و آراستگی اصیل در شخصیت وی است . فرض این که محمد ادعاگر است فرضی است که بیشتر مشکل ساز است تا آنکه مشکلی را حل کند بلکه هیچ شخصیتی در میان بزرگان تاریخ غرب یافت نمی شود که آنگونه که با محمد رفتار شده ،از تقدیر و ارج نهادن شایسته محروم مانده باشد .

6- بوسورث اسمیت ( محمد و محمدیت ،لندن 1874 ،ص 92 ) :

" محمد همزمان فرماندهی سیاسی و رهبری دینی بود ولی وی همچون مردان دینی دیگر غرور و خودپسندی نداشت و همچون قیصران روم سپاهیان گسترده نداشت و ارتشهای مجهز براه نینداخت و پاسداران خاصی برای خود فراهم نکرد یا قصری عظیم و درآمدی ثابت برای خود ایجاد نکرد . اگر بتوان درباره کسی گفت که وی با قدرت الهی رهبری کرد بی شک آن یک نفر محمد نبی است چرا که او توانست بدون داشتن امکانات رهبری و بدون کمک گرفتن از اقوام و قبیله خود زمام امور را بدست گیرد .

7- اوارد گیبون سیمون اوکلی ( از کتاب تاریخ امپراطوری شرق) لندن 1870 ص 54 :

" نشر دعوت اسلامی نیست که موجب شگفتی می شود بلکه ثبات و ادامه یافتن آن است که ما را به عجب آورده و هنوز آن تاثیر نیک و جالبی که محمد در مکه و مدینه بوجود آورد با همان شکوه و قوت خود در دل هندیان و افریقیان و ترکها برغم گذشت 12 قرن از آغاز اسلام باقی مانده است .

مسلمانان با آنکه خدا را تنها از طریق عقل و احساسات انسانی شناخته بودند ،توانستند که چون پیکره ای واحد در برابر فتنه های ایمان به خدا بایستند و سخن "اشهد ان لا اله الا الله و ان محمدا رسول الله " به آسانی گواهی و شهادت اسلام و مسلمانان است .احساس آنان به الوهیت خداوند در نتیجه وجود اشیاء قابل رویتی که به خدایی گرفته می شدند ،هیچ تاثیری نپذیرفت و شرف و فضایل پیامبر از حد و حدود فضیلتهای بشری فراتر نرفت و جنبه ماورائی غیر طبیعی نگرفت و روش زندگی او مظاهر احترام گذاری صحابه به وی را در چارچوب عقل و دین منحصر ساخت .

ادامه دارد ...

 

المحیط ـ عادل عبد الرحیم

ترجمه : م . پ /

 



نظرات شما ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
عملیات "زمستان داغ" غزه... نقش آفرینی جریان تندروی «مذهبی ! »
[عناوین آرشیوشده]

فهرست
94984 :مجموع بازدیدها
3 :بازدید امروز
7 :بازدید دیروز
درباره خودم
عظمنت نبی اسلام و نادانی ریشخندکنندگان - مقالات آموزشی ،سیاسی، اجتماعی
nehad parsa
فلسطین ،حزب الله ،سیاست ایران ، جامعه ایران ،سیاست امریکا ، جامعه امریکا ،سیاست اسرائیل ،جامعه رژیم صهیونیستی
لوگوی خودم
عظمنت نبی اسلام و نادانی ریشخندکنندگان - مقالات آموزشی ،سیاسی، اجتماعی
جستجوی وبلاگ من
 :جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

لینک دوستان
صهیون پژوه
آوای آشنا

فهرست موضوعی نوشته ها
رژیم صهیونیستی[19] . خاورمیانه[13] . سیاست امریکا[12] . سیاست جهان[4] . سیاست ایران .
بایگانی نوشته ها
آنچه گذشت ...
زمستان 1386
پاییز 1386
اشتراک